vrijdag 12 december 2008

AGILITY: 4de les

donderdag 11 december 2008

Na een spurtje van men werk naar huis om Jess op te pikken, komen we juist op tijd aan voor de training. Alles staat klaar en we kunnen direct beginnen. Vandaag zijn we met ons 3 bij de beginners, we hebben dus alle geluk om meermaals op de toestellen te kunnen.

De eerste maal loopt het mis door mij. Ik loop met haar speeltje in men hand om haar te lokken. Ze loopt constant naar me toe om met me te spelen en ook loop ik als een halve zot met men armen te zwaaien. De trainer raad me aan om haar apport in men zakken te steken en het pas te nemen als we alle toestellen genomen hebben. Na deze gouden raad lijkt ze een andere hond.
Ze zit en wacht voor de eerste balk tot ik haar het startsein geef. Dan spurt ze over iedere balk, rent ze door de tunnel en neemt terug de balkjes als eindpunt. Ondertussen heeft ze al geleerd van 7 toestellen achter elkaar te nemen. Natuurlijk remmen we ze hier en daar af zodat ze leert om deze goed te nemen.

Bij de paaltjes doen we het nog rustig aan, wat je rustig bij Jess kunt noemen ;) natuurlijk! Als commentaar krijgt ze hier: "Ze gaat er héél rap mee weg zijn"
(ben benieuwd of ze zo supersnel gaat zijn als haar zus Hasse, hier gaan al verhalen van de ronde :))

Tijdens de oefeningen kijkt ze enkel naar mij. Ze is vol leergierigheid en houdt ondertussen van de sport. Dit doet me deugd aangezien er toch veel honden in de omgeving zijn om haar af te leiden.

Op het einde van de les krijg ik als opmerking dat Jess niet meer speelt, ze weet wat van haar verwacht wordt en ze snapt het ook. Tevens wordt er opgemerkt dat Jess in topconditie is. ze staat scherp, niet te mager en zeker niet te dik. Maar wat wil je nu, zo'n topatletenfamilie :)

Hop naar de laatste les van het jaar.

Geen opmerkingen: