vrijdag 28 november 2008

AGILITY: 2de les

donderdag 27 november 2008.

Vandaag was de 2de les.
De groep werd gesplitst in 2, nl de puppy's en de iets grotere honden.
Jess zit voorlopig nog bij de pups aangezien ze nog enkele toestellen moet zien. De kans dat ze binnenkort naar de grotere groep mag is redelijk groot. Ze springt overal over alsof ze nog nooit iets anders gedaan heeft.

Nieuw was de wip. Elke pup tast af en doet het rustig aan. Dit is niets voor Jess. Zij trekt het zich niet aan dat ze op een smalle plank loopt in de lucht. Ik moet haar op tijd en stond kalmeren of ze zou erover vliegen.
2 toestellen achter elkaar nemen is ook geen enkel probleem.
Bij de tunnel wil ze me te slim af zijn. Ze gaat erin, ik loop verder en voor ik het door heb, staat ze terug achter mij. Met andere woorden: Ze gaat er een meter in, draait zich en komt gewoon naast me lopen. Waarom in het donker lopen als ik gewoon achter haar kan lopen!

De nieuwe commando's zijn:
- tunnel = tunnel
- wip = over
- zak = zak
- band = band
- over balkje rechtdoor = vooruit
- over balkje en links afslaan = links
- over balkje en rechts afslaan = rechts

Aangezien de grotere honden meer liepen en af en toe ook meer lawaai produceerde, was het niet gemakkelijk voor Jess. Ze geraakte meer en meer afgeleid en wilde zeker ook meespelen met de andere. Met haar touw in men hand kon ik haar wel bij mij houden en had ze geen aandacht meer voor de rest.

Geen opmerkingen: